42

Contact met Blue Marlins

Contact met Blue Marlins

De meestgestelde vragen beantwoorden wij in onderstaande FAQ. Voor algemene vragen kan contact worden opgenomen via info@blue-marlins.nl. Zoekt u contact met iemand binnen de organisatie? Klik dan hier voor het overzicht. Wilt u een gesprek inplannen met de programmamanager? Kijk dan op deze pagina.

 

Veelgestelde vragen

Geldzaken

  • Als ik geblesseerd ben, moet ik dan contributie betalen?

    Het komt gelukkig weinig voor, maar als je geblesseerd bent is dat heel vervelend. Het kan altijd gebeuren dat je je bezeert waardoor je kort niet kan trainen. Breng altijd jouw trainer op de hoogte! De eerste maand dat je geblesseerd bent, komt voor jouw risico en moet je dus gewoon contributie betalen. Duurt het langer dan een maand? Neem dan contact op met jouw programmamanager. Wij schorten dan maximaal vijf maanden de contributie op. Wij kunnen je wel vragen een keer onze fysiotherapeut te bezoeken.

  • Hoeveel contributie moet ik betalen?

    Dat is afhankelijk van in welke trainingsgroep je zwemt. Op de pagina’s met programma informatie vind je de contributie voor jouw groep.

  • Hoe betaal ik mijn startgelden?

    Bij Blue Marlins heeft iedereen die wedstrijden zwemt een startgelddepot. Dit is een soort spaarpot waar jouw startgelden uit betaald worden. De penningmeester houdt streng toezicht op deze spaarpotjes. Is je saldo onder de € 50,- gekomen? Dan moet je geld in de spaarpot doen. Als je dit niet op tijd doet, kun je niet meer deelnemen aan wedstrijden. Als je je uitschrijft als lid, krijg je het geld wat je nog over hebt weer terug.

  • Moet ik startgeld betalen om tijdens een wedstrijd te kunnen zwemmen?

    Bij de meeste wedstrijden moet je startgeld betalen. Hoe groter, landelijker of zelfs internationaler de wedstrijd, hoe hoger het startgeld vaak is. Als je deelneemt aan de verenigingscompetitie betaal je geen startgeld voor die wedstrijd. Bij deze wedstrijd gaat het erom zoveel mogelijk punten bij elkaar te zwemmen voor de club.

  • Lidmaatschap

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap wijzigen?

    In de Train2Train en Train2Compete groepen bestaan er 3 varianten: Active (max. 2x per week trainen), Performance (max. 5x per week trainen) en Elite (6-8x per week trainen). Aan het begin van het seizoen kies je jouw variant en daarmee hoe vaak je komt zwemmen.

    Wil je dit tussentijds wijzigen? Geef dit dan door via info@blue-marlins.nl. Het is soms handig om dit eerst met je programma manager te bespreken, hij/zij kan bepalen welk programma het beste bij jou past.

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

    Jammer dat je jouw lidmaatschap bij ons wilt opzeggen! De opzegtermijn bedraagt één kalendermaand. Je kan het lidmaatschap alleen schriftelijk beëindigen per mail. Stuur dan een mail naar ledenadministratie@blue-marlins.nl. 

  • Locatie

  • Zijn de zwembaden goed bereikbaar?

    Ja, al onze zwembaden zijn goed bereikbaar. Alle zwembaden in Den Haag bevatten een (gratis) parkeerplaats en zijn ook met het openbaar vervoer bereikbaar. De zwembaden in Rotterdam zijn zeer goed met het OV te bereiken. In Rotterdam kan je ook goed parkeren, alleen is dat betaald parkeren.

    In Den haag zwemmen we in:

    In Rotterdam zwemmen we in de volgende baden:
                       

  • Kan ik kiezen in welk zwembad ik wil zwemmen?

    Zeker! In de programma informatie staan alle baden waar wij training geven voor de specifieke groep. Je kan zelf kiezen in welk bad je zwemt.

  • Waar trainen Blue Marlins?

    Blue Marlins trainen in meerdere zwembaden in Rotterdam en Den Haag. In Rotterdam zwemmen wij in het Zwemcentrum in Rotterdam-Zuid en in het Van Maanenbad. In Den Haag trainen we in het Hofbad.

    Als je bij ons lid wordt, kun je aangeven in welk zwembad je wil zwemmen. En als je daarover twijfelt, helpen we je graag!

  • Overig en klachten

  • Ik heb te maken met grensoverschrijdend gedrag binnen de club. Bij wie kan ik terecht?

    Je kunt terecht bij de vertrouwenscontactpersoon via vcp@blue-marlins.nl voor het algemene emailadres en via de persoonlijke emailadressen: Sandra Hoofs (sandra.hoofs@blue-marlins.nl), Linda Goderie (linda.goderie@blue-marlins.nl) en Loek Schavemaker (loek.schavemaker@blue-marlins.nl).

    De vertrouwenscontactpersoon (VCP) is binnen de sportvereniging het eerste aanspreekpunt voor iedereen die een vraag heeft over of te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag. De VCP fungeert als eerste opvang voor sporters, ouders van sporters, toeschouwers, kaderleden en vrijwilligers met een klacht of een vraag. Ze bieden een luisterend oor, geven raad  en verwijzen door voor geschikte hulp.

    De vertrouwenscontactpersoon zal inhoudelijk niet zelf de klacht behandelen, maar u de weg naar een goede oplossing proberen aan te geven. De vertrouwenscontactpersonen zijn op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn om hulp te krijgen. Zij kunnen u informeren over de procedures en mogelijke vervolgstappen. In een vertrouwelijk gesprek helpen zij je bij het doen van je verhaal. Bijvoorbeeld over zaken als doping, matchfixing, eetstoornissen en seksuele intimidatie.

  • Waar kan ik terecht met een vraag die op deze pagina nog niet is beantwoord?

    Als je vraag er niet tussen staat, kun je contact met ons opnemen via info@blue-marlins.nl

  • Bij wie kan ik terecht met een klacht?

    We vinden het heel vervelend dat je een klacht over Blue Marlins hebt. In eerste instantie vinden we het altijd fijn als je zelf richting degene over wie je een klacht hebt uitspreekt dat iets niet goed gaat. Zo lossen we kleine dingen samen op. Kom je er samen niet uit of gaat het om iets ernstigs? Stuur dan een mail naar info@blue-marlins.nl en we nemen de klacht graag in behandeling.

    Voor klachten over grensoverschrijdend gedrag, zoals doping, matchfixing en seksuele intimidatie, kun je terecht bij de vertrouwenscontactpersoon. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

  • Trainen

  • Wat moet ik doen als ik geblesseerd raak?

    Stel altijd je programma manager op de hoogte. Hij of zij kan je adviseren over het hersteltraject en je in contact brengen met een fysiotherapeut of medisch specialist. Op die manier kijken we samen wat voor jou het beste is, kunnen we trainingen voor jou aanpassen of weten we hoe lang je niet komt trainen.

  • Welke materialen heb ik nodig tijdens de training?

    De exacte materialen verschillen per leeftijdsgroep, maar iedereen heeft een plankje, pullbuoy, zoomers en bidon nodig (uitgezonderd SwimAcademy). En een zwembroek, badmuts en zwembrilletje natuurlijk! Je kunt de spullen bestellen via de speciale webshop van Blue Marlins. Hier is ook een overzicht aan spullen te vinden op basis van groep. Ga hier naar de webshop

  • Waar vind ik wanneer ik kan trainen?

    Bestaande leden vinden in ‘mijn Blue Marlins’ de exacte trainingsgroep waar zij in trainen. Via de Swimacademy/Swim team pagina’s programma informatie pagina’s kan iedereen vinden wanneer zij kunnen trainen.  Nieuwe leden kunnen het beste een proefles plannen. We vertellen je graag over de mogelijkheden!

  • Zijn de zwembaden goed bereikbaar?

    Ja, al onze zwembaden zijn goed bereikbaar. Alle zwembaden in Den Haag bevatten een (gratis) parkeerplaats en zijn ook met het openbaar vervoer bereikbaar. De zwembaden in Rotterdam zijn zeer goed met het OV te bereiken. In Rotterdam kan je ook goed parkeren, alleen is dat betaald parkeren.

    In Den haag zwemmen we in:

    In Rotterdam zwemmen we in de volgende baden:
                       

  • Kan ik kiezen in welk zwembad ik wil zwemmen?

    Zeker! In de programma informatie staan alle baden waar wij training geven voor de specifieke groep. Je kan zelf kiezen in welk bad je zwemt.

  • Wedstrijden

  • Hoe betaal ik mijn startgelden?

    Bij Blue Marlins heeft iedereen die wedstrijden zwemt een startgelddepot. Dit is een soort spaarpot waar jouw startgelden uit betaald worden. De penningmeester houdt streng toezicht op deze spaarpotjes. Is je saldo onder de € 50,- gekomen? Dan moet je geld in de spaarpot doen. Als je dit niet op tijd doet, kun je niet meer deelnemen aan wedstrijden. Als je je uitschrijft als lid, krijg je het geld wat je nog over hebt weer terug.

  • Moet ik startgeld betalen om tijdens een wedstrijd te kunnen zwemmen?

    Bij de meeste wedstrijden moet je startgeld betalen. Hoe groter, landelijker of zelfs internationaler de wedstrijd, hoe hoger het startgeld vaak is. Als je deelneemt aan de verenigingscompetitie betaal je geen startgeld voor die wedstrijd. Bij deze wedstrijd gaat het erom zoveel mogelijk punten bij elkaar te zwemmen voor de club.

  • Bij wie moet ik mij melden bij een wedstrijd?

    Zorg dat je op tijd bent bij wedstrijden! Als je er bent, meld je je bij de ploegleider. Deze zorgt ervoor dat iedereen die er niet is, wordt afgemeld. Kom je te laat? Dan loop je het risico dat de ploegleider je afmeldt, waardoor je niet meer kunt zwemmen. Daarnaast krijg je dan vaak een boete. Als je wat jonger bent, helpt de ploegleider jou met wanneer je moet zwemmen.

  • Wanneer ben ik oud genoeg om mee te doen aan wedstrijden?

    Voor onze leden in de Swim Academy organiseren wij zelf laagdrempelige wedstrijden. Vanaf de Learn2Train groep kun je deelnemen aan officiële wedstrijden tegen andere zwemclubs. Je trainer kan vaak het beste inschatten wanneer je eraan toe bent om een wedstrijd te zwemmen. Vraag hem of haar gerust om advies!

  • Zwemkampen

  • Moet ik verplicht mee op zwemkamp?

    In de meivakantie gaan verschillende groepen op zwemkamp. Een week lang zwemmen en sporten. Alleen voor elite zwemmers is het zwemkamp verplicht. Voor de overige leden zijn de zwemkampen niet verplicht maar wel aangeraden natuurlijk.

    Aan het begin van het seizoen vindt elk jaar het kick-off kamp plaats. Dit is vooral een kamp vol gezelligheid en verschillende activiteiten om je teamgenoten te leren kennen en het jaar gezellig te beginnen.

  • Wanneer vinden de zwemkampen plaats?

    De zwemkampen vinden elk jaar in de meivakantie plaats. Dit is vaak de eerste week van mei. Daarnaast organiseren wij jaarlijks voor de Learn2Train groepen en hoger een Kick Off kamp rond de start van het nieuwe seizoen. Het doel van dit kamp is plezier hebben en je teamgenootjes leren kennen.

  • DutchEnglish