Contact

Blue Marlins is bereikbaar via info@blue-marlins.nl. Wij zijn telefonisch niet bereikbaar.
 
De meestgestelde vragen kunt u op deze pagina terugvinden. Daarnaast kunt u via onderstaande button de contactgegevens van onze medewerkers vinden of een gesprek inplannen met de programma-manager.

Zwemkampen

  • Wanneer vinden de zwemkampen plaats?

    De zwemkampen vinden elk jaar in de meivakantie plaats. Dit is vaak de eerste week van mei. Daarnaast organiseren wij jaarlijks voor de Learn2Train groepen en hoger een Kick Off kamp rond de start van het nieuwe seizoen. Het doel van dit kamp is plezier hebben en je teamgenootjes leren kennen.

  • Moet ik verplicht mee op zwemkamp?
    In de meivakantie gaan verschillende groepen op zwemkamp. Een week lang zwemmen en sporten. Alleen voor elite zwemmers is het zwemkamp verplicht. Voor de overige leden zijn de zwemkampen niet verplicht maar wel aangeraden natuurlijk.

    Aan het begin van het seizoen vindt elk jaar het kick-off kamp plaats. Dit is vooral een kamp vol gezelligheid en verschillende activiteiten om je teamgenoten te leren kennen en het jaar gezellig te beginnen.

Wedstrijden

  • Wanneer ben ik oud genoeg om mee te doen aan wedstrijden?
    Voor onze leden in de Swim Academy organiseren wij zelf laagdrempelige wedstrijden. Vanaf de Learn2Train groep kun je deelnemen aan officiële wedstrijden tegen andere zwemclubs. Je trainer kan vaak het beste inschatten wanneer je eraan toe bent om een wedstrijd te zwemmen. Vraag hem of haar gerust om advies!

  • Waar vind ik de wedstrijdkalender?
    Je vind je wedstrijdkalender op de website onder de programmainformatie van jouw trainingsgroep.

    WEDSTRIJDKALENDER LEARN2TRAIN
    WEDSTRIJDKALENDER TRAIN2TRAIN
    WEDSTRIJDKALENDER TRAIN2COMPETE
    WEDSTRIJDKALENDER MASTERS

  • Waar vind ik algemene informatie over wedstrijden?
    Informatie over wedstrijden vind je op de programma-informatiepagina’s. Algemene informatie over wedstrijden is ook te vinden via onderstaande button.

    ALGEMENE WEDSTRIJDINFORMATIE

  • Moet ik startgeld betalen om tijdens een wedstrijd te kunnen zwemmen?
    Bij de meeste wedstrijden moet je startgeld betalen. Hoe groter, landelijker of zelfs internationaler de wedstrijd, hoe hoger het startgeld vaak is. Als je deelneemt aan de verenigingscompetitie betaal je geen startgeld voor die wedstrijd. Bij deze wedstrijd gaat het erom zoveel mogelijk punten bij elkaar te zwemmen voor de club.

  • Hoe kan ik mij aanmelden voor een wedstrijd?
    Als je aan een wedstrijd mag deelnemen ontvang je een uitnodiging van ons wedstrijdsecretariaat. Meestal is dit enkele weken voorafgaand de wedstrijd, maar soms ook korter. In deze mail kan je vervolgens aangeven of je wilt deelnemen, en zoja aan welke afstanden.

  • Hoe betaal ik mijn startgelden?
    Bij Blue Marlins heeft iedereen die wedstrijden zwemt een startgelddepot. Dit is een soort spaarpot waar jouw startgelden uit betaald worden. De penningmeester houdt streng toezicht op deze spaarpotjes. Is je saldo onder de € 50,- gekomen? Dan moet je geld in de spaarpot doen. Als je dit niet op tijd doet, kun je niet meer deelnemen aan wedstrijden. Als je je uitschrijft als lid, krijg je het geld wat je nog over hebt weer terug.

  • Bij wie moet ik mij melden bij een wedstrijd?
    Zorg dat je op tijd bent bij wedstrijden! Als je er bent, meld je je bij de ploegleider. Deze zorgt ervoor dat iedereen die er niet is, wordt afgemeld. Kom je te laat? Dan loop je het risico dat de ploegleider je afmeldt, waardoor je niet meer kunt zwemmen. Daarnaast krijg je dan vaak een boete. Als je wat jonger bent, helpt de ploegleider jou met wanneer je moet zwemmen.

  • Ben ik verplicht een official of vrijwilliger aan te melden?
    Blue Marlins heeft geen verplichting om een official of vrijwilliger aan te melden bij de inschrijving. Wel is het zo dat bij alle wedstrijden een minimum aantal officials en vrijwilligers nodig is. Doorgaans geldt: hoe meer zwemmers zich aanmelden, hoe meer officials en vrijwilligers nodig hebben.

    Daarom kan het zijn – als wij voor een wedstrijd te weinig officials en vrijwilligers hebben – dat we inschrijvingen moeten afwijzen. Hierbij werken wij met een volgorde systeem.

    1. Als eerst zullen alle sporters worden geplaatst waarvan ouders/verzorgers de betreffende wedstrijd vrijwilliger zijn.
    2. Als tweede zullen alle sporters worden geplaatst waarvan ouders/verzorgers op regelmatige basis vrijwilliger zijn of sporters die vrijwilligerswerk doen voor de vereniging.
    3. Als derde zullen de sporters worden geplaatst waarvoor ruimte is met het aantal aanwezige vrijwilligers, hierbij werken we met de aanmeldvolgorde, de overige sporters zullen wij afmelden voor de wedstrijd.

    We hopen natuurlijk op dusdanig veel vrijwilligers zodat dit systeem niet ingezet hoeft te worden.

Trainen

  • Welke materialen heb ik nodig tijdens de training?
    De exacte materialen verschillen per leeftijdsgroep, maar iedereen heeft een plankje, pullbuoy, zoomers en bidon nodig (uitgezonderd SwimAcademy). En een zwembroek, badmuts en zwembrilletje natuurlijk! Je kunt de spullen bestellen via de speciale webshop van Blue Marlins. Hier is ook een overzicht aan spullen te vinden op basis van groep. Ga hier naar de webshop

  • Wat moet ik doen als ik geblesseerd raak?
    Stel altijd je programma manager op de hoogte. Hij of zij kan je adviseren over het hersteltraject en je in contact brengen met een fysiotherapeut of medisch specialist. Op die manier kijken we samen wat voor jou het beste is, kunnen we trainingen voor jou aanpassen of weten we hoe lang je niet komt trainen.

  • Waar vind ik wanneer ik kan trainen?
    Je kan de trainingstijden voor jouw groep terugvinden op de programmapagina’s op onze websites. Je mag uit alle trainingen (rekening houdend met het maximum voor jouw programma) kiezen. Uitzonderingen hierop zijn:

    • SwimAcademy: in deze groep werken we met vaste planning. Wil je op een andere dag trainen of een dag extra gaan trainen? Neem dan contact op met swimacademy@blue-marlins.nl
    • Elite- en OC programma’s: jouw trainingsrooster bepaal je in overleg met jouw programmamanager

Overig en klachten

  • Waar kan ik terecht met een vraag die op deze pagina nog niet is beantwoord?
    Als je vraag er niet tussen staat, kun je contact met ons opnemen via info@blue-marlins.nl

  • Ik heb te maken met grensoverschrijdend gedrag binnen de club. Bij wie kan ik terecht?
    Je kunt terecht bij de vertrouwenscontactpersoon via vcp@blue-marlins.nl voor het algemene emailadres en via de persoonlijke emailadressen: Sandra Hoofs (sandra.hoofs@blue-marlins.nl), Linda Goderie (linda.goderie@blue-marlins.nl) en Loek Schavemaker (loek.schavemaker@blue-marlins.nl).

    De vertrouwenscontactpersoon (VCP) is binnen de sportvereniging het eerste aanspreekpunt voor iedereen die een vraag heeft over of te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag. De VCP fungeert als eerste opvang voor sporters, ouders van sporters, toeschouwers, kaderleden en vrijwilligers met een klacht of een vraag. Ze bieden een luisterend oor, geven raad  en verwijzen door voor geschikte hulp.

    De vertrouwenscontactpersoon zal inhoudelijk niet zelf de klacht behandelen, maar u de weg naar een goede oplossing proberen aan te geven. De vertrouwenscontactpersonen zijn op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn om hulp te krijgen. Zij kunnen u informeren over de procedures en mogelijke vervolgstappen. In een vertrouwelijk gesprek helpen zij je bij het doen van je verhaal. Bijvoorbeeld over zaken als doping, matchfixing, eetstoornissen en seksuele intimidatie.

  • Bij wie kan ik terecht met een klacht?
    We vinden het heel vervelend dat je een klacht over Blue Marlins hebt. In eerste instantie vinden we het altijd fijn als je zelf richting degene over wie je een klacht hebt uitspreekt dat iets niet goed gaat. Zo lossen we kleine dingen samen op. Kom je er samen niet uit of gaat het om iets ernstigs? Stuur dan een mail naar info@blue-marlins.nl en we nemen de klacht graag in behandeling.

    Voor klachten over grensoverschrijdend gedrag, zoals doping, matchfixing en seksuele intimidatie, kun je terecht bij de vertrouwenscontactpersoon. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

Locatie

  • Zijn de zwembaden goed bereikbaar?
    Ja, al onze zwembaden zijn goed bereikbaar. In Den Haag (Hofbad) kan je de eerste 3 uur gratis parkeren en is tevens ook goed met het openbaar vervoer bereikbaar. De zwembaden in Rotterdam zijn zeer goed met het OV te bereiken. In Rotterdam kan je ook (betaald) parkeren.

     

    In Den Haag zwemmen we in:

    In Rotterdam zwemmen we in de volgende baden:
                       

  • Waar trainen Blue Marlins?
    Blue Marlins trainen in meerdere zwembaden in Rotterdam en Den Haag. In Rotterdam zwemmen wij in het Zwemcentrum in Rotterdam-Zuid en in het Van Maanenbad. In Den Haag trainen we in het Hofbad.

    Als je bij ons lid wordt, kun je aangeven in welk zwembad je wil zwemmen. En als je daarover twijfelt, helpen we je graag!

  • Kan ik kiezen in welk zwembad ik wil zwemmen?
    Zeker! In de programma informatie staan alle baden waar wij training geven voor de specifieke groep. Je kan zelf kiezen in welk bad je zwemt.

Lidmaatschap

  • Welke kosten zitten verbonden aan het lidmaatschap?

    Voor deelname aan een van onze programma’s brengen wij een maandelijkse contributie in rekening. De hoogte hiervan verschilt per programma. De maand augustus rekenen wij geen contributie.

    Daarnaast rekenen wij eenmalig inschrijfgeld en wordt er jaarlijks KNZB contributie (zwembond) in rekening gebracht. Een specificatie van deze kosten vind je hier.

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap wijzigen?
    In de Train2Train en Train2Compete groepen bestaan er 3 varianten: Active (max. 2x per week trainen), Performance (max. 5x per week trainen) en Elite (6-8x per week trainen). Aan het begin van het seizoen kies je jouw variant en daarmee hoe vaak je komt zwemmen.

    Wil je dit tussentijds wijzigen? Geef dit dan door via info@blue-marlins.nl. Het is soms handig om dit eerst met je programma manager te bespreken, hij/zij kan bepalen welk programma het beste bij jou past.

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
    Jammer dat je jouw lidmaatschap bij ons wilt opzeggen! De opzegtermijn bedraagt één kalendermaand. Je kan het lidmaatschap alleen schriftelijk beëindigen per mail. Stuur dan een mail naar ledenadministratie@blue-marlins.nl. 

Geldzaken

  • Welke kosten zitten verbonden aan het lidmaatschap?

    Voor deelname aan een van onze programma’s brengen wij een maandelijkse contributie in rekening. De hoogte hiervan verschilt per programma. De maand augustus rekenen wij geen contributie.

    Daarnaast rekenen wij eenmalig inschrijfgeld en wordt er jaarlijks KNZB contributie (zwembond) in rekening gebracht. Een specificatie van deze kosten vind je hier.

  • Moet ik startgeld betalen om tijdens een wedstrijd te kunnen zwemmen?
    Bij de meeste wedstrijden moet je startgeld betalen. Hoe groter, landelijker of zelfs internationaler de wedstrijd, hoe hoger het startgeld vaak is. Als je deelneemt aan de verenigingscompetitie betaal je geen startgeld voor die wedstrijd. Bij deze wedstrijd gaat het erom zoveel mogelijk punten bij elkaar te zwemmen voor de club.

  • Hoeveel contributie moet ik betalen?
    Dat is afhankelijk van in welke trainingsgroep je zwemt. Op de pagina’s met programma informatie vind je de contributie voor jouw groep.

  • Hoe betaal ik mijn startgelden?
    Bij Blue Marlins heeft iedereen die wedstrijden zwemt een startgelddepot. Dit is een soort spaarpot waar jouw startgelden uit betaald worden. De penningmeester houdt streng toezicht op deze spaarpotjes. Is je saldo onder de € 50,- gekomen? Dan moet je geld in de spaarpot doen. Als je dit niet op tijd doet, kun je niet meer deelnemen aan wedstrijden. Als je je uitschrijft als lid, krijg je het geld wat je nog over hebt weer terug.

  • Als ik geblesseerd ben, moet ik dan contributie betalen?
    Het komt gelukkig weinig voor, maar als je geblesseerd bent is dat heel vervelend. Het kan altijd gebeuren dat je je bezeert waardoor je kort niet kan trainen. Breng altijd jouw trainer op de hoogte! De eerste maand dat je geblesseerd bent, komt voor jouw risico en moet je dus gewoon contributie betalen. Duurt het langer dan een maand? Neem dan contact op met jouw programmamanager. Wij schorten dan maximaal vijf maanden de contributie op. Wij kunnen je wel vragen een keer onze fysiotherapeut te bezoeken.